RX-7 SA/FB
Het eerste model kenmerkt zich door een origineel lijnenspel. De lange aflopende motorkap, de korte achterhand en de achterruit die tevens als kofferklep dienst doet geven de auto een originele uitstraling. Modellen tot 1981 zijn herkenbaar aan de metalen bumpers. De wielophanging voor bestaat uit McPhersons-veerpoten met stabilisatorstang en een sterke starre as met dwarsstabilisator aan de achterzijde. Aan de voorzijde zitten schijfremmen, aan de achterzijde trommelremmen. De inhoud van de motor bedraagt 573cc per kamer. Het vermogen bedraagt 105 pk. Standaard kreeg de auto stalen velgen. Kenmerkend is ook de enkele dubbele uitlaat aan de rechterkant. In 1981 bracht Mazda een verbeterde versie op de markt. De auto kreeg kunststofbumpers en andere achterlichten. Er waren twee uitvoeringen, de DX en de SDX. Deze laatste uitvoering was completer door o.a. elektrische ramen en spiegels, een ruitenwisser/sproeier achter, lichtmetalen velgen en een zwarte spoiler achterop. Door aanpassingen aan de motor steeg het vermogen naar 115 pk. Aan de achterzijde werden nu ook schijfremmen gemonteerd. In 1984 kwam er wederom een gefacelifte versie op de markt.